Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Rychlost pádu jablka je v= a . t (a ... zrychlení 9,81 m/s2, t ... čas v s).

Proč je v článku zdlouhavý výklad rychlosti jablka za 1 s pomocí dráhy?

0 0
možnosti

Díky za upozornění, má chyba spočívá v tom, že v původním příkladu není zrychlení uvedeno, které jsem tam bezmyšlenkovitě doplnil, je tam pouze vztah 5t^2, což má svůj důvod. Historické zjišťování vztahu (Galileo, Newton) vznikalo tak, že zrychlení nikdo neznal a byly prováděny pokusy měření dráhy pádu za čas, ze kterých se odvodil právě vztah 5t^2. Z něho se pak jako první derivace dráhy podle času zjistila okamžitá rychlost a teprve nakonec jako první derivace rychlosti podle času, což je vlastně druhá derivace dráhy podle času se odvodilo zrychlení a = v ́(10t) = 10. Ještě jednou díky, budu to muset předělat a vůbec se mi do toho nechce.:-)

0 0
možnosti

J60i90ř20í 57H84r41b98e24k

13. 4. 2017 11:55

Pěkné... jen bych asi na Vašem místě nevěnoval v tomto kontextu tolik času definování pojmu funkce. Lidem, kterým chcete přiblížit pojmy limita nebo derivace by měli mít už dávno naprosto jasno, co je závislá či nezávislá proměnná. To se trochu týká i té geometrické interpretace. V okamžiku, kdy by většina studentů získala pocit, že jim říkáte „jasné“ věci, ztratili by pozornost a zůstali by s Vámi jen vytrvalí koumáci a hračičkové, kteří chtějí vědět jak to funguje - takových ale není moc velké procento. Většinu bude spíš zajímat co se z toho bude zkoušet...;-)

0 0
možnosti

Upřímně mě potěšilo označení pěkné. Je to lidový blog, a zamýšlel jsem to tak, aby se i člověk dávno škole odrostlý s téměř triviálními znalostmi mohl dopracovat k podstatě potřebné k chápání problému nekonečna zde obsaženém, o kterém (více méně pro sebe) v tomto "seriálu" rozprávím. Samozřejmě, pokud by to byl učební web, byly by témata funkce a derivace odděleny a od základu rozvinuty v různých na sebe navazujících článcích. Je mi jasné, že většinu studentů zajímá, jen aby prošli zkouškami, nicméně je to právě důsledek špatného základního přístupu a z něho vyplynuvšího konceptu, který od nejútlejšího mládí vychovává člověka k povrchnosti a strnulými formami umlátí v člověku to, co si na svět přináší v nejhlubších základech své duše a to právě chtění pochopit, jak věci fungují, o co tu vlastně doopravdy jde. Přináší si to jako přirozenou potřebu, která způsobuje radost z poznání, nikoli pouze jako zdroj vnějších benefitů. Skutečné poznání souvislostí aktivuje hlubší niterné prožívání a samozřejmě bohatší vnitřní život pak způsobuje, že člověk nepotřebuje spoustu vnějších věcí, které právě mají rostoucí prázdnotu nahradit. My ale žijeme v konzumní společnosti, kde na rostoucí spotřebě je kolo ekonomiky závislé, takže přiměřeně povrchní člověk je velice vhodným a vítaným článkem soustrojí. Rozsah a zaměření vzdělání jsou pak přirozeně upraveny pro servis a rozvoj tohoto soustrojí. Ostatní pak nepoužíváním zakrní, obzor se zúží a člověk už vlastně nepozoruje ztrátu.

2 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS