Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

No to je paráda, jak to že jsem vaše blogy minula! 8-o jak jste se stravoval, ubytování jste vychytal parádně, letenka je skoro to nejmenší, ale co jídlo?

0 0
možnosti

Skoro vše s vámi sdílím, Norsko mám též za nejoblíbenější. Jen s tím, že v KIWI, což je nejběžnější obchod se normálně v hotovosti platit dá. S tou introverzí to donedávna platilo neb cestování po Norsku bylo komplikované pro nedostupnost hlubokých údolí, jež každé žilo svým uzavřeným životem. Norsko bývalo též poměrně chudou zemí, což vylučovalo i zahraniční cestování. V dnešní době je Norsko díky ropě jednou z nejbohatších zemí. Všichni studují a cestují. Navíc je provrtané tunely, čímž se usnadnilo i vnitrozemské cestování. V dnešní době, řekl bych mnozí přímo řičí po komunikaci a poznání. Mluvit se s nimi rozhodně dá, jen je dobré umět norsky. To je docela problém, ale pak jsou ještě daleko sdílnější.(ostatně stejně, jako když u nás cizinec promluví česky) posílám též jednu "norskou"

https://enders.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=476294

1 0
možnosti

Také si myslím, že je bohatství a propojení s okolním světem změní. Jinak v Bergenu mi přišlo, že všichni umí anglicky. Když jsem hledal byt, dostal jsem radu od stařičké paní na invalidním vozíku, která mluvila plynnou angličtinou, v obchodech rovněž. Na radu jsem nakupoval v Rema 1000. Norština opravdu problém je, hlavně nepravidelná výslovnost. Člověk, který zná angličtinu a němčinu z psaného textu odvodí polovinu slov, co mi bylo řečeno, tak má velice jednoduchou gramatiku, takže věřím, že číst text by se člověk naučil poměrně rychle. Ale ta poskakující řeč, to polikání hlásek.:-/

1 0
možnosti
Foto

R^R^nádhera-dík za zprostředkování krásného výletuR^

2 0
možnosti

Vaše fotky pane, jak to jen říci ...... jsou skvělé.

Umíte úžasně pracovat se stíny i barvami. Někdy jsou až "sterilně" čisté. Je vidět, že si focením děláte radost.

Podobně a přitom naprosto jinak dělá nádherné fotky bloger Jaromír Šiša.

Těším se na další vaši skvělou práci.

Karma.

R^

2 0
možnosti

Díky. :-) Ano baví mě to. Je to ale jen mobil (ASUS), který nemůže dosáhnout kvality pořádného aparátu zvláště při zhoršené kvalitě světla. Noční fotky i když to má funkci "noc" jsou nepoužitelné. Stále bojuji s rozhodnutím si koupit něco pořádného, ale na druhou stranu, mobil mám v kapse u gatí, nic neváží a také nechci chodit někam jen lovit obrázky. Prostě chci si užívat cestu a příležitostně něco cvaknout.

2 0
možnosti

Nádherné fotky a nádherné vyprávění... Skandinávské země mají hodně společného, podobné dojmy jsem si kdysi přivezla z Dánska. I tam mně došlo, že život ve velmi tvrdých podmínkách lidi pozitivně formuje. Také v Dánsku a Švédsku lidé smýšlejí podobně, i tam jsou přesvědčeni, že když budou prospívat celku, celek bude prospívat jim. I tu prostou poctivost mají Skandinávci podobnou, proto také téměř nemají problém s korupcí. Je to zkušenost sdílená po generace, moře také nikomu nic zadarmo nedá... na něm je to hodně natvrdo.

Budu se těšit na další pokračování. R^

2 0
možnosti

Jen jim přeji, aby v dnešní době ovlivňujících migrací a zpohodlňujících technologií vydrželo.;-(

2 0
možnosti

Vítězslave, tak jsem se dočkala, a mám velkou radost. Začala jsem číst, a už se neodtrhla:-)) Líbí se mi, jak to píšete komplet. A ty fotky jsou parádní. Vůbec se nedivím, že by se Vám tam líbilo bydlet. Jestli Vy nakonec nejste povahou poloviční Nor?:-))

Díky, a těším se na pokračování.

1 0
možnosti

Velice krasne. Temer me neprekvapuje, ze na to tak malo cechu reaguje. Zrejme jim vice vyhovuje to co maji doma. Vycistit ten Augiasuv chlev v cesku nejen od komunistu, ale i od linych chytracku to bude jeste chvili trvat.

0 1
možnosti

Tnx. Ve zmíněném směru žádný velký pokrok raději neočekávám. Teď mě napadá, že obvykle horuji proti vlivu nadnárodních společností, ale na druhou směru si uvědomuji, že mnoho zdejších obyvatel, které se stanou zaměstanci v podobných společnostech, se poprvé v životě setkají s pojmem pořádku (pokud tedy dozor vykonává ne-našinec).:-)

0 0
možnosti
Foto

Jojo. Norsko mám za sebou už 3x. Jednou dokonce i za polárním kruhem. Bergen v tom byl samozřejmě také. Krásné město. Já tam mám nejradši sběr hub - Norové je prostě nesbírají, tak je vidíte i při jízdě autem! Příroda nádherná, lidé milí, ale přeci jen asi povahou pro mě ne až tak vyhovující. Vysoké ceny jsou úměrné platům, to bych zase tak neřešil. Mně by scházelo právě to posezení s přáteli v hospůdce, jak píše už p. Stehlík. Nejde jen o to, že to tam je astronomicky drahé (i pro ně), ale oni prostě nemají takovou povahu, jsou uzavření.

V každém případě karma a díky za fotky.

4 0
možnosti

Ty houby potvrzuji. :-)R^

0 0
možnosti

Byl jsem tam dvakrát, je tam krásně, ale žít bych tam nechtěl. O pořádnou pivnici s typickým hukotem tam člověk nezakopne.:-)

0 0
možnosti

Naštestí pivo nepiju (smrdí), jenže s tvrdým je to stejné a tak jsem se pokusil propašovat metaxu (jel jsem je s příručním zavazadlem) a nepodařilo se.;-D

Vzledem k mé zvýšené adiktivitě by mě ta nedostupnost alkoholu vcelkem vyhovovala.

2 0
možnosti
Foto

I33v73a52n 15M91a15r60e37k

23. 9. 2018 16:20

Nádherná fota a ještě lepší vyprávění,dík a velká karma. R^

3 0
možnosti

Díky. Na focení z mobilu byl vhodný jen jeden den, takže někde jsem musel zatahat za páčky v Zoneru, aby to bylo pozeratelné.

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS