Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Kdysi dávno jsem četl, že budhisti žijící v Himaláje se v zimním prostředí zabalili do mokrého prostěradla a dokázali jej vlastní tělesnou teplotou usušit.

Před mnoha lety kdy jsem se začínal zabydlovat v Torontu jsem v zimě myl okna s dvěma Indiány. Do vody jsme přidávali líh aby na oknech hned nezmrzla. Ve srovnání se mnou tito dva chlapi v -15 C měli jen lehké oblečení.

0 0
možnosti

Ano, o tomto se ve zdrojových článcích zmiňují. Jedná se o tibetskou meditační techniku Tumo.

0 0
možnosti

Připadá mi to úžasné. Ale řekl bych prostě, že to lze vysvětlit adaptací člověka na obtížnější životní podmínky. Přeci jenom je člověk tak přizpůsobivý, že se rozšířil do všech možných míst po celém zemském povrchu, stačilo, aby tam měl dostatek potravy. S tím oblečením to opravdu bude dáno aklimatizací. Mimochodem, vloni na v listopadu jsem byl taky na Sněžce v kraťasech a tričku, byly tam dokonce zbytky sněhu, ale člověk se zahřeje už tou námahou a má tak nádherný pocit z hor, že mu to prostě nepřijde. Je možné, že lze tuto aklimatizaci dále trénovat. Určitě bych do toho ale netahal "jemnohmotnou energii", o níž věda vůbec nic neví. Spíše možnosti lidského metabolismu, protože už nepříliš znatelný svalový třes vyrábí docela dost tepla, další teplo vyrábí srdce, mozek, játra, apod., stačí mít dostatek zdrojů energie. A tu může poskytnout i vhodné dýchání, protože tělu dodává kyslík, který je pro tvorbu svalového tepla nezbytný. Metafory, co všechno může znamenat výdech či nádech, bych ale do toho netahal.

0 0
možnosti

Vy ne, já ano, nejsem novinář, ale bloger a toto je to můj blog a mé názory, mé vidění, které je v článku dostatečně oddělené od zdrojových informací a identifikovatelné jako mé. Od toho přeci blog je, jinak jsem mohl jen napsat odkazy na jiné články. Na přetlumočení novinářsky zaokrouhleného pouze všeobecně informativního článku doporučuji článek v sekci RunGo. Musíte se asi smířit s faktem, že na světě existují lidé, kteří vidí věc jinak než vy, třeba ve ne jako popsané šanony vedle sebe, ale jako vzájemně propojené tkanivo, které můžu uchopit z kterékoli strany a můžu se odtud dostat ke všemu ostatnímu. Spokojenost s tím, co předkládají v daný čas mediálně vyšroubované autority, se později vždy ukázala jako zpátečnické jednání. Jinak pokud nějaká jemnější energie existuje, k čemuž vývoj ve fyzice alespoň směřuje, tak ona je prvotní a všudypřítomná a materie je od ním vývojově odvislá. Univerzum je stavebnice a nic se nesestavuje od hrubého k jemnému. Představte si, že jako fyzik byste v sedmdesátých letech mluvil o temné energii, jaký výsměch byste sklidil.

Ze života jednoho vědce: Prosím vás, pane Pasteur, ten zánět žádné, jak vy tomu říkáte, bakterie nezpůsobují, to jen nesmíte dávat ruku do toho svinstva. Můžete mě nazvat kacířem, bude to pro mě vyznamenáním.;-D

Kromě toho Wim Hof, se vůbec v té nádobě nehýbe. Tak to zkuste tím nepatrným třesem vyrobit tolik tepla, aby zásobovalo tkáň natolik, aby nepociťovala odsun tepla ledem. Spíš tu funguje něco, co bylo součástí okultního cvičení starých tibeťanů, egypťanů (a dalších), kteří to nazývali silou myšlenkových forem. Název to může být profanující a samozřejmě neříká nic o tom, jak to funguje. Úprava metabolismu by byla v tomto procesu jen mezifází.

1 0
možnosti
Foto

Hmmm, taky umím zimu vůbec nevnímat, když chci. Akorát, že pak nastydnu. Asi mám mezery v meditacích a tom dechovém cvičení

1 0
možnosti
  • Počet článků 90
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1427x
Tadá...